All You Can Move SportPass

Ilyen kényelmes még sosem volt a fogyás! A nagy ételfutár teszt, 1. rész

2015. július 15. - AYCM SportPass

heart-healthy-dinners-under-100-per-week-700x395.jpg 

Ahogy azt előző cikkünkben már felvázoltuk, elhatároztuk, addig nem nyugszunk, amíg meg nem találjuk azt a megoldást, ami az összes fogyókúrás nyűgünkre-bajunkra válaszul szolgál, és a lehető legjobban megkönnyíti az életünket, ami valljuk be, így sem egyszerű, nem hogy még azon kelljen rágódnunk, hogy mit, mikor és mennyit együnk, hogy legalább nyár végére nagyot villanthassunk a csillivilli fürdőruhánkba (amit persze már májusban megvettünk, de még mindig ott lapul a szekrényben, mert az alakunk..., hát szóval... nem túl bikinikompatibilis).

10502175_790038497747955_2717227041813416354_n.jpgAmikor eme nagy online expedíciónk során először ráakadtunk a Fittkaja honlapjára, azzal a lendülettel meg is torpantunk kicsit, hiszen mi finoman szólva sem vagyunk testépítők, a honlap pedig haloványan azt sugallta, hogy ez a menü leginkább nekik szól. No de aztán tovább nézelődtünk az oldalukon, átfutottuk az aktuális heti menüsort, és hirtelen nem tudtuk eldönteni, hogy egy menő pesti étterem étlapját nézegetjük épp, vagy egy diétás menüt szállító cég kínálatát. Valljuk be, viszonylag ritka, hogy egy egészséges ételek szállításával foglalkozó cégnél olyan szavak szerepeljenek, mint a „gourmand menüsor”. Természetesen ez a mi érdeklődésünket is rögtön felkeltette, és elhatároztuk, hogy kipróbáljuk az ínyenc fogásokat, méghozzá napjában ötször! Annyit előre elárulhatunk, nem csalódtunk!

Magáról a cégről, az elvről, ami alapján működnek, minden részletes infót megtaláltok a honlapjukon: Fittkaja.hu

Röviden annyi a lényeg, hogy napi 5 étkezést kaptunk minden reggel gondosan bedobozolva, az egyes fogások összetételét és egész napra vetített elosztását gondosan előre megtervezték, és mindegyik dobozt felcímkézték, hogy melyik fogást melyik napszakban kell megennünk. Nagyon el voltunk kényeztetve, tényleg semmi más dolgunk nem volt, mint elfogyasztani az aktuális dobozkánk tartalmát. Ami még fontos (és erre készüljünk lelkiekben), hogy az ún. szénhidrát hullámoztatás módszerét alkalmazzák, ami azt jelenti, hogy „hétfői naptól csütörtökig folyamatosan csökken a keményítőből számolt szénhidrát mennyisége, majd péntektől vasárnapig egy hasonló hullám következik”, magyarul hétfőn még alig bírtuk megenni a napi adagokat, csütörtökön meg már kicsit kapartuk a falat. :)
5 méretben lehet választani menüt (Spartan, Gainer, Builder, Fitt, és Modell), a méretek közti különbség a felhasznált hús mennyiségben és az ennek megfelelő arányban beállított köretben van.  Mi a Modell, és a Fitt menüt választottuk, vagyis mindennap ugyanaz volt a kiszállított étel, csak a Fitt menü kb dupla annyi.

Tesztelőink egy lány, és egy fiú, de az egyszerűség kedvéért a továbbiakban is csak nevezzük őket „Lány”-nak és „Fiú”-nak. :)
„Lány” és „Fiú” is aktívan sportolnak. „Lány” a Modell menüt, „Fiú” a Fitt menüt tesztelte 5 napon keresztül.

Szóval, ha már Te is szemezel egy ideje a menüvel, de nem tudtad elképzelni milyen lehet, vagy most ebben a percben sikerült felkeltenünk az érdeklődésedet, és szeretnéd megtudni, pontosan hogy néz ki a teljes ellátás, akkor most részletes betekintést nyerhetsz, ugyanis minden napot dokumentáltunk Nektek, részletesen meglesheted az ételeket fotókkal, őszinte kommentekkel, tokkal-vonóval, a legvégén pedig az összegzéssel!

HÉTFŐ:

Reggeli: vaníliás zabpehely

Lány vélemény: 9.20-kor ettük meg a reggelit. Addigra már igencsak éhes voltam, de olyan nagy adag volt a vaníliás zabpehely, hogy majdnem így is kifogott rajtam. Persze nem, mert nagyon finom volt, hogy lehetetlenség volt leállni vele, és nem megenni az utolsó falatig. A zabpehely pont jó volt, se nem túl száraz, se nem túl trutyis, a vaníliaszósz pedig szintén tökéletes volt, csak annyira volt édes, amennyire kellett.
Fiú vélemény: Igazán finom reggeli, nem volt túl édes a szósz rajta. A zabkása kellően "szaftos", az utolsó falatnál már nagy volt a teltségérzetem, viszont ebéd előtt már "átfuthatott", mert csillogó szemekkel nyitottam fel a következő dobozt. :)

Tízórai: liba terrine jázminrizzsel

Lány vélemény: Ezt nem bírtam megenni, még annyira eltelített a reggeli.
Fiú vélemény: Az adag bőséges volt, az étel felét tudtam csak elfogyasztani. Az ízvilága kiemelkedően finom, kellően fűszeres, kímélő menühöz hasonlítva is igen meglepő ízélmény. A kiszerelés, a csomagolás, a dobozban az étel gusztusosan elhelyezett, rendezett, díszített. A rizs finom pergős, megfelelően sós, és a liba terrine-hez kiválóan passzolt.  

Ebéd: francia kacsaragu zöldséges bulgurral

Lány vélemény: 12.20-ra éreztem, hogy már van hely a másodiknak (vagyis a 3.nak), kifejezetten jól esett, mert a kacsa azért nincs benne a mindennapi rutinban, annak ellenére hogy nagyon szeretem. A zöldséges bulgur is nagyon finom volt, az adag küzdős volt, nagyon jól laktam.
Fiú vélemény: Hatalmas adag volt, csak a felét tudtam megenni. A bulgur finomra volt főzve, a hús is puha volt, a brokkoli roppanós, összességében finom. Az ízből egy kicsit hiányoltam a fűszereket, de diétás ételként abszolút megállja a helyét.

Uzsonna: zöldfűszeres csirkeszeletek édesburgonyával

Lány vélemény: már reggel óta ezt a kaját vártam, az édesburgonya nagyon finom volt, ez a mennyiség pont egy délutáni, uzsonna méretű adag volt, nem túl sok, de pont elég energiát ad az esti edzéshez.
Fiú vélemény: Amolyan "minden nap meg tudnám enni" féle étel. Pont jó fűszerezéssel, az édesburgonya tökéletesen passzol hozzá.

Vacsora: túróval töltött paradicsom

Lány vélemény: Későn, edzés után 10-kor ettem meg, de még ekkor is kitartott a délutáni menü, elég volt és finom, jól esett este a hideg kaja, jó volt a túró fűszerezése.
Fiú vélemény: Teljesen jó vacsora, nagyon könnyű.

hetfoi_menu.png

 KEDD:

Reggeli: fűszeres túró pitával

Lány vélemény: Nem volt annyira laktató, mint az előző napi zabpehely, de ízre szintén finom volt, viszont másnapra a pita kicsit elázott, azt lehet hogy jobb lett volna külön csomagolni hozzá.
Fiú vélemény: Megfelelően fűszeres volt a túrókrém. Egy "kicsi hibája" volt: a pita egy része elázott a lében, így célszerű lenne egy pici zacskóba beletenni a pitákat és úgy a dobozba.

 Tízórai: kantoni csirkés rizstészta

Lány vélemény: Elsőre kicsit furcsának is tűnt ilyenkor a főtt étel, de éhes voltam, úgyhogy ezen hangyányi szkepticizmuson gyorsan túltettem magam, és jólesően tízóraiztam meg  a kicsit fűszeres, ázsiai kaját. Finom volt, nem telített el olyan rosszul esően, nem éreztem azt, hogy már kora délelőtt egész napra leterheltem a gyomromat.
Fiú vélemény: Ízletes kínai fűszerezésű étel, nagyon finoman megpirítva. Amolyan pörköltszerű fogás. Rizstésztát most ettem először életemben és finom volt.

 Ebéd: zuzapörkölt jázminrizzsel

Lány vélemény: A zúza sem egy olyan étel, amit úgy magamtól minden nap főznék, vagy ennék, ezért is jó nagyon ez a menü, mert sokkal változatosabb, mint amit én magamtól készítenék. Ízre is nagyon finom volt.
Fiú vélemény: Nagyon ízletesen fűszerezett étel, a zúza puhára főzve, a rizs pergő, csipet petrezselyemmel díszítve. A vártakat jóval felülmúlta.

 Uzsonna: tökfőzelék pulykapörkölttel

Lány vélemény: Én eddig nem szerettem a tökfőzeléket, vagyis azt hittem, hogy nem szeretem. Valószínűleg egy gyerekkori beidegződés lehetett, ami ma elmúlt, és rájöttem, hogy mégis szeretem a tökfőzeléket. Nagyon jól laktam tőle, de leerőltettem az utolsó falatig.
Fiú vélemény: Kellemes ízvilág fogadott, pedig a tökfőzelék olyan "snassz" is tud lenni. Finom volt a pulykapöresz rajta, még egy kicsi őrölt paprikát elviselt volna.

Vacsora: zöldséges fehérjekrém pufirizzsel

Lány vélemény: Ezt 8 körül ettem meg, addigra már elég éhes voltam, és nem mondhatnám, hogy olyan nagyon eltelített, de azért pont elég volt. A krém nem volt rossz, bár kicsit szokatlan ízvilág, viszont a pufirizzsel szintén úgy voltam, mint első nap a pitával, hogy a krém mellett kicsit elázott, én ezt is lehet hogy külön raktam volna.
Fiú vélemény: Sajnos, tényleg sajnos nem volt a legjobb. A pufirizs szétázott a krémtől, érdemes lenne ezt is külön csomagolni.

keddi_menu.png

SZERDA:

Reggeli: fitt caprese

Lány vélemény: Paradicsom volt, főtt tojásfehérjével, kicsi pestóval. Finom volt, bár azt hittem mozarella lesz :)
Fiú vélemény: Szuper volt, a capreseben sosem lehet csalódni.

Tízórai: kantoni csirkés rizstészta

Lány vélemény: Azt hiszem eddig ez ízlett a legjobban. Reggeli edzés után nagyon éhes voltam, ezért már 9-kor neki estem. A májjal töltött csirke is isteni volt, és ma sem esett rosszul a főétel jellegű tízórai, de a  szezámmagos karotta valami isteni!!
Fiú vélemény: A heti menü egyik legfinomabb fogása, aki szereti a májat, az nem fog csalódni.

Ebéd: Fokhagymás pulykaragu grill zöldségekkel

Lány vélemény: A kicsit korai tízórai után nagyon vártam már az ebédet. A husi is nagyon finom volt, talán nekem kicsit sós, de puha és omlós, mint minden nap. A grill zöldségek nagyon finomak voltak!

Uzsonna: pulykacomb párolt brokkolival

Lány vélemény: A pulykacomb az a szárnyas féle, amit nem kifejezetten szeretek, de miután eltávolítottam róla a zsíros részeket, ami maradt már nagyon finom volt. A párolt brokkoli is tök jó volt, hogy nem főtt szét, szinte roppanós volt, és nem volt íztelenre párolva.
Fiú vélemény: Finom volt, viszont még több fűszert elbírt volna a csirkehusi. A brokkolit nem tudtam megállapítani, hogy párolt vagy főtt volt-e. Természetesen párolva a legjobb.

Vacsora: franciasaláta tojással

Lány vélemény: Ez volt eddig a legfinomabb, és szerintem a legkiadósabb vacsora! Ezt minden este tudnám enni!
Fiú vélemény: Valahogy az ebédhez tudtam volna jobban párosítani, de összességében egy "light" franciasali volt.

szerdai_menu.png

CSÜTÖRTÖK

Reggeli: főtt tojás idényzöldségekkel

Lány vélemény:  Ez sajnos kimaradt.
Fiú vélemény: Laza reggeli, viszont nagyon pikáns. Tetszett az édes-nagyon enyhén csípős pác, amiben benne volt.

Tízórai: csirkemell pestóval

Lány vélemény: Azért ez az adag már kezdett kevéske lenne, nagyon finom volt, még egyszer ennyit is elbírtam volna.
Fiú vélemény: Ízletes, a pesto pont elég sós volt, hogy passzoljon a csirkemellhez, amin nem volt fűszer.

Ebéd: csirkemell cacciatora fehérjekockákkal

Lány vélemény: Nagyon finom volt, kicsit pörkölt szerű, csak pikánsabb, a fehérjekockák helyett elbírtam volna egy kis rizst :)
Fiú vélemény: Szintén pörköltjellegű étel, kellemes ízzel. A körethez hozzá kellett szokni, mert aki még nem evett fehérjekockát, az biztosan nagyot néz.

Uzsonna: sajttal pirított pulykaérmék

Lány vélemény: Ehhez már azért kifejezetten kívántam volna valami kis köretet, bár ízre isteni finom volt, nagyon jól esett a ráolvasztott sajt, viszont ha nem az a lényeg, hogy teszt, akkor ehhez ettem volna egy-két szelet pufirizst.
Fiú vélemény: Kellemesen átsütött volt a pulyka, a sajt nagyon feldobta az egész ízvilágot.

Vacsora: gyümölcsös fehérjepuding

Lány vélemény: Ez is finom volt, de azért kettőt is meg bírtam volna enni belőle. A sok sós után kifejezetten jól esett estére az édes.
Fiú vélemény: Az érdekes kategóriába sorolnám, vacsorára nekem picit kevés volt.

csutortoki_menu.png

PÉNTEK

Reggeli: zabpehely fahéjas almaszószban

Lány vélemény: Ezt a reggelit tegnapi nulla szénhidrát után már nagyon vártam, különösen azért, mert normál reggeleken is ilyesmit eszek, de ez sokkal finomabb volt annál, mint amit én csinálok, nagyon jó volt az almaszósz.
Fiú vélemény: Hasonló reggeli volt, mint a hétfői. Nem lehet hibázni vele, bármilyen szósszal is készül.

Tízórai: hawai csirke chutney basmati rizzsel

Lány vélemény: péntekre már hozzászoktam, hogy minden finom, így ez is az volt. A rizst is mindig pont finomra főzik, nekem sose sikerül így.
Fiú vélemény: Az egyik kedvencem. Valahogy jó párosítás a hús gyümölccsel, így még egy adagot szívesen ettem volna belőle.

Ebéd: rakott krumpli csirkemellel, kolbásszal

Lány vélemény: Fel sem tudom fogni, hogy diétázok, és kolbászt eszek krumplival :)) ehhez persze kellett a tegnapi low carb nap, szóval ezt ma nagyon is megérdemlem. Isteni finom volt.
Fiú vélemény: Amolyan békebeli íze volt, mint a rendes rakott krumplinak. Ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti az eredeti verziót is.

Uzsonna: gombás csirke aszalt paradicsomos rizzsel

Lány vélemény: Ez is valami olyan kaja volt, amit nem is értem, hogy eddig miért nem ettem, mármint az aszalt paradicsomos rizs. A husi is finom volt persze, de abba most nem volt semmi extra, viszont a rizs az valami isteni finom volt!
Fiú vélemény: A záró menü legjobb fogása volt, az aszalt paradicsom nagyon feldobta a rizst.

Vacsora: Totugolyók

Lány vélemény: Ki ne szeretné a kókuszgolyót? Nagyon finom volt, csak kevésbé csömör, mint a nem diétás változata. Szóval pont jó!
Fiú vélemény: Először azt gondoltam, hogy sima túrógolyók, de nem. A Google segített benne, hogy valami nagyon hasonló…isteni finom volt.

penteki_menu.png

 

Összegzés:

Tehát az az igazság, hogy ennyire könnyű még tényleg soha sem volt fogyózni! A napi adagokat minden reggel ugyanabban az időben megkaptuk, gondosan felcímkézett dobozokban, az ételek szinte kivétel nélkül nagyon finomak voltak, és hihetetlenül változatosak, ami szintén nagy segítség egy diéta során! Ami először talán kicsit szokatlan volt, az a főtt étel délelőtt, de az éhség nagy úr, így második nap már ez sem zavart minket.

Ez a fajta ellátás összességében valóban kicsit drága, DE! amiről nem készült kép, az az otthoni konyhánk érintetlen nyugalma, és makulátlan tisztasága, lévén hogy egyik nap sem kellett még egy kanalat sem keresztbe tennünk, és a hűtőnk sem roskadozott egy halom olyan ételtől, amit a szombati vásárlási kényszer lázban beraktároztunk, holott már szinte akkor tudtuk, hogy soha az életben nem fog elfogyni, amikor leemeltük a polcról. Na ilyen most nem volt, sőt, lényegében  élelmiszerbolt közelébe se nagyon mentünk azon a héten.

Az energiaszintünk végig az egekben volt (na jó, csütörtökön nem annyira), bőven jutott power a napközbeni irodai helytálláshoz és a mindennapi kemény edzésekhez is! Ez nem az a "megpusztulok annyira éhes vagyok adjatok már valamit enni de azonnal" típusú fogyókúra, az anyagcserédet állandóan mozgásban tartja a jól összeállított menüsor, nem éhezel, mégis hosszútávon fogyni fogsz. Mi talán azoknak ajánlanánk elsősorban, akik valóban rendszeresen, és a husiröcögtetős gépre való fellépéstől (napjában 2-szer 5 percig is akár!) egy fokkal azért komolyabb szinten sportolnak. Nekik viszont ez a megoldás tökéletes, akár a tartós fogyás, akár szintentartás és az egészséges, változatos étkezés legyen is a cél!

A bejegyzés trackback címe:

https://aycm.blog.hu/api/trackback/id/tr147605120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2019.07.06. 18:06:14

Én inkább elkészítem otthon magamnak az ételt, bár ez néha elég időigényes, főleg egy fárasztó nap után borzalmas.. www.ujsagomat.hu/penny-market/ ha otthon csinálom spórolok sokat és alapanyagokkal is tudok spórolni, ha tudom hol vegyem
süti beállítások módosítása